maanantai 15. kesäkuuta 2015

Asiakaspalvelu/Tiedottaminen

Vähän omakohtaisistakin kokemuksista ja heppaystävien kertomuksista sekä viimeistään hötönettiä lukiessani olen kuulen kauhutarinoista tyrannimaisista tallinpitäjistä ja umpuhulluista hevosenomistajista. Ongelmia aiheuttaa erityisesti se, että tieto ei tunnu kulkevan osapuolelta toiselle. Asioista ei keskustella riittävän ajoissa ja avoimesti. Äkäisiä lippulappuja ilmestyy, jos edes niitä. Kaikki ärsyyntyvät, kommunikointi huononee entisestään ja tilanne pian umpparissa.

Nyt pitää ihan kehaista, miten uuden tallin tiedottaminen on ensiluokkaista. Jos tapaan tallinpitäjiä livenä, niin kertovat aina kuulumiset ja tahtovat tietää, voivatko jotenkin auttaa tuoretta tulokasta. Lisäksi saan txt-viestillä aktiivisesti tietoja, jos jokin on muuttunut tai muuttumassa tallilla. Kaikki mahd toimenpiteet raportoidaan tarkasti, esim. meidän kohdalla matolääkkeen anto (mitä annettu ja milloin). Jos tarhat tai laitumet muuttuvat, niin tieto kulkee. Tänään ovat näemmä päässeet uudelle lohkolle laitumella, että mussunmussun vain... Lisäksi harjoitusrata on varustettu kyltein, joissa tiedotetaan peltolenkkien kunnosta sekä mahdollisista hiittitreeneistä harjoitusradalla, jotta kaikki voisivat turvallisesti edetä.

Tallilla on tiedotustaulu, jonne niin tallinpitäjät kuin tallilaiset voivat jättää viestejä ja toiveita. Olen nyt oppinut kävelemään ensimmäiseksi taululta lukemaan ajankohtaiset asiat.

Asiakaspalvelu kohdallaan, ja minulla turvallinen mieli, että hevosestani pidetään hyvää huolta ja saan kaiken tarvitsemani tiedon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti